• سه شنبه ٢٩ فروردين ١٤٠٢-١١:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٢٦
چمران: 1-141

رسانه ملی در موضوع اتوبوس های دست دوم حرف های مرا تقطیع کرد/ ربع پهلوی از هر حیث عقب مانده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تقطیع گفته های خود در خصوص موضوع واردات اتوبوس های کم کارکرد از رسانه ملی انتقاد کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و چهل یکمین صحن علنی شورای شهر در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین در ماه مبارک رمضان به ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به کلیه پرسنل و فرماندهان این نیروی خدوم برای آنان آرزوی موفقیت و پیروزی کرد. 
وی به دیدار اخیر سران و فرماندهان ارتش کشور با مقام معظم رهبری( مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: در این دیدار همه استراتژی های خاص و بلند مدتی که برای نیروهای نظامی ما بخصوص ارتش ترسیم‌شده بود مجددا یادآوری شد تا ما در حوزه های مختلف نظامی و بازدارندگی همانطور که قوی هستیم به قوت خود افزون کنیم و لحظه ای را غفلت نکنیم چرا که دشمن هر لحظه در حال برنامه ریزی است و به دنبال ضربه زدن به نظام و مملکت ایران اسلامی است و باید ما آمادگی لازم در مواجهه چه در حوزه دفاعی و چه در حوزه تربیت نیروی نظامی کارآمد با هر مخاطره ای از سوی دشمن را داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه این روز به دستور امام راحل نامگداری شد، افزود: در دوران سرنگونی حکومت پهلوی سران ارتش شاهنشاهی از کشور فرار کردند اما نیروهای ارتشی که علاقمند به استقلال و آزادی کشور بودند و در بسیاری از مقاطع همچون دوران دفاع مقدس این مهم را نسبت به خاک و ناموس وطن نشان دادند برآن شدند تا به دستور امام خمینی(ره) برای دلگرم کردن مردم به خیابانها آمده و رژه بروند که پس از آن این روز به نام روز ارتش نام گرفت و هرساله ما شاهد رژه پر اقتدار این نیروی ارزشی کشور در این روز هستیم.
رییس شورای شهر در ادامه با یادآوری روزهای مهم تاریخی کشور به اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شاعر نامدار و پرآوازه ایران اشاره کرد و یادآور شد: شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعری است که موجب فخر ایران و زبان فارسی است؛ شاعری که هم از لحاظ زیبایی سروده ها و هم از نظر محتوا نگاه بسیار عالی و معناداری دارد و همین موجب شدهد تا اشعار این شاعر بزرگ هم در کشور ما و هم در کشورهای دیگر جهان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
چمران در ادامه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به عنوان بزرگترین عید مسلمین این روز را به تمام مسلمانان روزه دار تبریک گفته و با بیان اینکه امیدواریم این یک ماه روزه داری و خودداری از خوردن و آشامیدن زمینه دوری از گناهان شده و موجب صیقل داده شدن روح و جسم شده باشد. 
وی در ادامه با بی ارزش خواندن موضوع دیدار عامل بی ریشه ای همچون ربع پهلوی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل به حضور این شخص خودفروخته در سرزمین اشغالی اشاره کرد و گفت: این عاملین چقدر وقت ناشناس هستند در حالیکه الان اسرائیل در بدترین و شکننده ترین حالت ممکن قرار دارد مراسم دیدار ترتیب داده اند و این نشان از استیصال هر دو طرف است. 
وی افزود: اگر این دیدار در مقاطع دیگری همچون بعد از جنگ ۶ روزه اعراب با اسرائیل و یا در فرازهای دیگر تاریخ انجام‌ می شد می توانستیم‌ بگوییم توجیه دارد اما اجداد پهلوی هم این کار را نکردند اما می بینیم این فرد عقب مانده امروز به دنبال دست دادن با حکومتی است که سرنگونی آن عیان است و در شرایطی دیدار می کند که خیابانها مملو از معترضین چندصد هزار نفری اسرائیلی علیه حکومت و دولت بی ریشه صهیونیست است و این نشان از بی سیاستی و عدم درک از شرایط و واقعیت های سیاسی جهانی است.
 
  رسانه ملی شیطنت کرد و حرف های مرا تقطیع کرد
 مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز گزارشات حسابرسی در جلسه بررسی می‌شود، اظهار کرد: این گزارشات باید پیش از سال ۹۹ بررسی می شد که انجام نشده و ما ناچاریم بررسی کنیم تا به اتمام برسد. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی طرح حفظ و گسترش فضای سبز در این جلسه، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نامه ای ارسال کردند که نمی‌توانند در مناطق برای تشخیص باغات حضور داشته باشند چراکه پیش از این نماینده اجرایی شورا در جلسات حضور داشته است. 
وی با اشاره به رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس در تهران، خاطرنشان کرد: این ۴۰ دستگاه را در پایان سال اعلام کردیم که یکی از شرکت‌ها آمادگی دارد تحویل بدهد و متاسفانه وزارت کشور از بیش از ۶۰۰ دستگاه ۱۷۶ دستگاه تحویل داد و امیدواریم مابقی را تحویل دهند. 
چمران با تاکید بر اختصاص بودجه قابل توجه به حمل و نقل، گفت: هرچه شرکت‌های اتوبوسرانی بسازند ما تحویل خواهیم گرفت؛ روز گذشته عنوان شد که قرارداد دو هزار دستگاه منعقد شده و باید در طول ۶ ماه این اتوبوس‌ها ساخته شود. 
وی با بیان اینکه قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز باید منعقد شود، خاطرنشان کرد: قرارداد ۲ هزار دستگاه را نیز وزارت کشور منعقد می ‌کند که البته برای کل کشور است اما ما به دنبال این هستیم که هزار دستگاه را به تهران اختصاص دهیم. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه در سال قبل انجام شده اما اتوبوس ساخته و تحویل داده نشده است، یادآور شد: امیدواریم اتوبوس‌ها ساخته و تحویل داده شود.
 وی با بیان اینکه پیگیری برای مترو نیز ادامه دارد، تصریح کرد: ما گلایه داریم که هنوز پیش پرداخت مترو انجام نشده تا واگن ساخته شود.
 چمران با بیان اینکه تعدادی اتوبوس نو در بازی ‌های آسیایی قطر به کار گرفته شد، گفت: ما اعلام کردیم که هزار دستگاه را خریداری کنیم اما مخالفت شد و گفتند کسر شان است، تلویزیون نیز برنامه‌ای ساخت و حرف‌های بنده را تقطیع کردند و گفتند که ما می‌خواهیم اتوبوس دست دوم وارد کنیم.
 وی افزود: در زمان کرونا نیز تا زمان تولید واکسن، دولت از کشورهای دیگر واکسن وارد کرد تا از مرگ افراد جلوگیری شود و ما در بخش اتوبوس نیز گفتیم اتوبوس‌های تقریبا نو که قیمت آن یک پنجم قیمت دیگر اتوبوس‌هاست، خریداری کنیم، درخواست ما این است که حرف‌های ما را تقطیع نکنند؛ مردم در شرایط نامناسبی هستند و ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد؛ افزایش نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد، اتوبوس ۴۰ درصد و مترو ۲۰ درصد است.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: